Sunday, February 13, 2011

chocolate moist apam cake~

assalamualaikum~

seperti biase.....hujung-hujung minggu mesti akan dihiasi dengan pelbagai aktiviti bersama keluarga bukan?....maka saya juga seperti biasa menghiasi...hias?...haha....mengisi masa saya bersama keluarga pinggan mangkuk tapi versi keluarga desert....apekah?...saya pon tak pasti ape saya mengarut...

so.....senang ceritela kan....aktiviti saya petang ini selain bermain game.....adelah membuat kek....mulenya bercita-cita nak buat chocolate moist cupcake..tapi rase macam lecehla pulak.....sebab nak bermain bende2 kecik ni....jadi saya pon tukarla cita-cita saya dengan resepi chocolate moist cake.....padahal pernah buat da sebelum ni...saja nak google resepi lain~

dengan semangat bantuan pakcik google....saya jumpela beberapa resepi yang saya rasa agak menarik.....maka saya pon print la 3 resepi terpilih....

dengan berpegang kepada faktor 'jangan membazir'...hihi....saya 'memaksa diri' dengan hanya menggunakan bahan-bahan yang sedia ada di rumah....

haa.... inila hasilnye...tadaaaa~

chocolate moist apam cake
ehh...da habis?...hihi....

untuk pengetahuan...resepi sy ni takla rasa seperti kek...sebabnya saya telah mengubah resepi...eh..bukan....resepi ter'ubah' sendiri mengikut bahan yang ada.....dengan menggantikankan:
#mentega dengan minyak jagung
#sebuk penaik dengan yis~hahaa
#susu cair/susu segar dengan susu pekat manis+air........dan......bahan khas...
#chocolate masakan + whipping cream cair..(minggu lepas try buat krim coklat...tapi salah beli whipping cream....so...cairla krimnye...maka...tak jadila kek berkrim sy....so..sy simpanla untuk minggu ni...so....ade faham??...haha)

tengokla bentuk luarannya...tak ke seperti kuih apam??...hahah
nasib baik masih laku.....
skejap je habis....nak ambil gmbar pon tak sempat...HAHA...tipu benar~

sekali lagi cita-cita saya untuk buat chocolate moist cake bertukar menjadi chocolate moist apam cake~haha

okayla...tata~

No comments:

Post a Comment